Mycket att göra på jobbet!

Jobbet gick väl bra idag, lite långtråkigt men jag ska egentligen inte klaga! När jag står där och bockar mina grid hinner man tänka på allt, verkligen allt. Det är kanske därför det känns som att tiden går i snigelfart, för att man verkligen hinner tänka på allt som man inte vanligtvis har tid att tänka på. Men just idag tänkte jag för det mesta på en sak, vad jag ska spara pengar till. Det är så mycket enklare att inte slösa alla pengar då, om man tänkt till exakt vad man ska lägga pengarna på. Och jag kom fram till det här: jag ska köpa systemkamera!


Har alltid (eller ja iaf de senaste 2 åren) varit sugen på att ha en men pengarna har inte riktigt funnits inom räckhåll, men nu eftersom jag har möjlighet att jobba och jag faktiskt tjänar lite extra så kan man tänka i dom banorna. För en system är jue inte de billigaste direkt. Har suttit större delen av kvällen och kollat ungefär vad jag skulle vilja ha, vilka som har många objektiv att köpa till (om jag nu skulle vilja göra det), vad filter och andra tillbehör kostar till olika modeller och sådär. Jag kom fram till att jag nog vill ha en Canon, jag är van vid "systemet" och hur deras kamerors funktioner är uppbyggda osv. Jag har kollat på två olika som jag just nu känner att de skulle kunna va någonting: EOS 450D och EOS 500D. Den sistnämnda är lite mer avancerad, fler megapixlar och därmed lite dyrare. Den första (450D) är inte jättedyr, en av de billigare systemisarna (hej hittar på ord) men med ganska mycket inställningar och lagom megapixlar (har egentligen inte så stor betydelse i just det här fallet om man inte ska smälla upp bilderna på nåt stort). Eos 50D ser också väldigt bra ut.. Jag kommer självklart inte bestämma mig här och nu eftersom jag måste tjäna ihop pengarna först. Det ger mig dessutom tid att vänja mig vid att fota mer och fota det mesta. Till exempel människor, system ger ofta skitfina bilder på just människor (tycker jag) men jag känner mig lite obekväm med just det. Så jag ska fota fota fota massor och längta innerligt till den stunden jag köper min system!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0